sâmbătă, 9 octombrie 2010

Cei care neagă existenţa lui Amida, nu au shinjin



Din păcate, există în comunitatea Jodo Shinshu internaţională unii adepţi care susţin interpretări greşite, aşa zis „moderne”, în contradicţie cu învăţătura sutrelor şi a textelor sacre. Una dintre cele mai răspândite este aceea că Amida ar fi un simbol, o metaforă sau un personaj fictiv[1].

Astfel de interpretări dovedesc absenţa shinjinului (credinţei) autentic din inima celor care le propovăduiesc. Este imposibil ca Amida să fie văzut drept un personaj fictiv sau o metaforă de cineva care trăieşte experienţa credinţei. Din contră, shinjinul nu poate fi decât unul fals ori fictiv, după cum şi obiectul credinţei sale este fictiv. Nu am citit niciodată în textele sacre despre astfel de prezentări ale lui Buddha Amida. Nici Shakyamuni, nici Shinran Shonin sau alţi maeştri ai tradiţiei noastre nu au vorbit în astfel de termeni despre Amida sau Tărâmul său Pur. Aşadar, în ceea ce mă priveşte, voi susţine mereu că aceia care îl prezintă pe Amida ca pe un simbol, metaforă sau personaj fictiv, ori ceva asemănător ca sens cu aceşti termeni, nu au experienţa credinţei şi a salvării.

Inima încrezătoare (shinjin) este cauza naşterii în Tărâmul Pur şi a atingerii Buddheităţii, însă cum ar putea credinţa în ceva fictiv să poată fi numită adevărată credinţă? Acest lucru este foarte uşor de înţeles chiar şi pentru un copil.
Ceva fictiv rămâne ceva fictiv indiferent cum l-ai prezenta, în timp ce realitatea rămâne realitate. Numai credinţa în ceva real şi viu poate fi adevărată şi produce rezultate – naşterea în Tărâmul Pur.
Dacă cineva afirmă că tu, cititorul acestor rânduri, eşti un personaj fictiv, un simbol sau metaforă, presupun că nu crede cu adevărat în existenţa ta. Lucrurile sunt extrem de simple pentru cine are minte să priceapă.

            Se spune că pomii se cunosc după fructele lor. Este imposibil pentru cineva care insistă în scrierile şi cuvântările sale pe astfel de interpretări greşite să aibă o adevărată experienţă a credinţei şi să îi poată călăuzi şi pe ceilalţi către credinţă. Nu sunt eu judecătorul celorlalţi, însă cuvintele lor vorbesc de la sine. Pur şi simplu nu cunosc ori nu simt, nu înţeleg sau nu vor să accepte cine este Amida Buddha (cine spun sutrele şi maeştrii tradiţiei noastre că este), aşa că, în ce fel pot ei avea credinţă în el?

            În prefaţa Tannisho, maestrul Honen este înregistrat spunând că unii oameni nu au acelaşi shinjin ca el şi de aceea nu îl vor însoţi în Tărâmul Pur, după moarte.
Shinjinul său şi al lui Shinran venea de la Buddha Amida, adevăratul Amida, nu fictivul, simbolicul sau metafora Amida, de aceea ei aveau acelaşi shinjin, deşi cunoştinţele şi înţelepciunea personală erau diferite.
Atât Shinran, cât şi Honen, plus ceilalţi maeştri, au acceptat învăţătura despre Buddha Amida prezentată de Shakyamuni în Marea Sutră. Ascultând această învăţătură au primit shinjin şi au devenit Buddhaşi în Tărâmul Pur. Noi, discipolii lor din epoca modernă, suntem de asemenea diferiţi în cunoştinţe, experienţă şi înţelepciune, însă nu putem accepta decât aceeaşi învăţătură pe care ei au propovăduit-o, pentru a primi acelaşi shinjin ca şi ei.

Naşterea, viaţa şi moartea nu sunt fictive, simbolice sau metaforice. De asemenea, eliberarea noastră din naştere şi moarte nu are cum să fie fictivă, simbolică sau metaforică. Un Buddha care nu este cu adevărat un Buddha viu şi activ în lumea suferinţei, nu are cum să ne ajute şi să ne ghideze către Iluminarea supremă şi de neîntrecut. Credinţa într-un personaj fictiv, simbolic sau metaforic nu ţine de cald şi nu eliberează.
Dacă shinjin vine de la Amida şi este cauza eliberării noastre, cei care nu cred în Amida ca fiind viu şi activ, ce fel de shinjin pot avea?
Vă rog, folosiţi-vă mintea şi logica simplă, pentru a nu cădea în iluzie şi înţelegeri greşite.

Adevăratul buddhism Jodo Shinshu nu este un sistem metafizic întortocheat, plin de simboluri şi metafore cu sugestii ascunse, ci un set de învăţături clare şi precise, menit să elibereze fiinţele din suferinţa naşterii şi a morţii printr-o credinţă simplă într-un Buddha viu şi activ numit Amida.

Pe cei care nu pot accepta această cale, îi rog să o părăsească ori să o uite, dar în nici un caz să nu încerce să o modifice în funcţie de opiniile şi ideile personale.




[1] Situaţia în comunitatea Jodo Shinshu internaţională este uneori foarte gravă datorită haosului doctrinar iscat de prezenţa diferitelor interpretări ale învăţăturii despre Buddha Amida şi Tărâmul Pur. Din păcate, lucrurile ar putea fi foarte simple, dacă în înţelegerea Dharmei toţi adepţii s-ar ghida exclusiv după textele sacre (cuvintele lui Shakyamuni şi ale Maeştrilor) iar nu după opiniile personale. Pentru că ce este de fapt, buddhismul Jodo Shinshu, dacă nu ceea ce Buddha Shakyamuni, Shinran, Rennyo şi ceilalţi maeştri au propovăduit? Cum ar putea unul, doi sau chiar o sută de profesori (japonezi sau europeni) să modifice ori să interpreteze diferit ceea ce Shakyamuni şi maeştrii au spus? Cine sunt ei în comparaţie cu aceştia din urmă? În ceea ce mă priveşte, ca preot şi învăţător al tradiţiei noastre, voi merge întotdeauna pe linia simplă şi lipsită de compromisuri, prezentând mereu Dharma în conformitate cu textele sacre şi luptând în acelaşi timp împotriva diverselor aşa zis „interpretări moderne” care de fapt, nu sunt altceva decât manifestări ale unei minţi neiluminate şi lipsite de smerenie ce refuză să îşi recunoască limitele.   

Niciun comentariu:

Cărţi prin poştă (distributie persoane private si biblioteci)

1. Toti cei care doresc sa primeasca acasa, pliante, carti, reviste, cd-uri si alte materiale informative pe care Amidaji şi Tariki Dojo Bucureşti le distribuie gratuit, pot trimite prin e-mail (josho_adrian@yahoo.com) adresa lor postala cu mentiunea "distributie gratuita".
Noi carti va vor fi trimise automat la fiecare noua aparitie editoriala, la adresa indicata de dumneavoastra, pana cand ma veti anunta ca nu mai doriti sa le primiti. Este o ocazie unica de a studia invatatura traditiei noastre, fara nici o cheltuiala din partea dv. Taxele postale sunt suportate de centrele mai sus amintite și de colaboratorii acestora, insa orice donatie este binevenita.

2. De asemenea, caut voluntari pentru intermediere donatii catre bibliotecile din tara. Daca doriti sa ma ajutati in efortul meu de a dona carti buddhiste tuturor bibliotecilor publice, contactati-ma pe adresa de mai sus. Nu este greu, trebuie doar sa faceti un drum pana la biblioteca din orasul vostru si sa lasati acolo niste exemplare trimise de mine.

Iata cateva din titlurile noastre in limba romana:

- ÎNVĂŢĂTURI BUDDHISTE JODO SHINSHU, de Josho Adrian Cirlea
- CALEA ACCEPTARII - COMENTARIU LA TANNISHO, de Josho Adrian Cirlea
- CELE 48 LEGĂMINTE ALE LUI BUDDHA AMIDA, de Josho Adrian Cirlea
- ADEVĂRATA ÎNVĂȚĂTURĂ DESPRE BUDDHA AMIDA ȘI TĂRÂMUL PUR, de Josho Adrian Cirlea


- TEXTE CLASICE precum Tannisho (Plangere impotriva abaterilor de la adevaratul shinjin), Mattosho (Scrisorile Maestrului Shinran), Gobunsho (Scrisorile Maestrului Rennyo), Mica Sutra despre Buddha Amida, rostita de Buddha Shakyamuni
- Hrana Bodhisattvasilor (texte buddhiste clasice despre abtinerea de la carne) de Shabkar Tsogdruk Rangdrol

Video Of Day

Google+ Followers

Persoane interesate

Copyright © Cirlea Gheorghe Adrian